جمعه، تیر ۲۴، ۱۳۹۰

بازگشت «لایتینگ مک کوئین» و ماجراهای ماشین

بازگشت «لایتینگ مک کوئین» و ماجراهای ماشین
آلن سیلورمن
http://www.voanews.com/persian/news/arts/Cars2-2011-7-15-125628203.html

انیمیشن موفق و پرفروشی از استودیوی «پیکسار» به نام «ماجراجویی های ماشین های ٢» با شرکت اتومبیل های سخن گو از جمله یک ماشین کورسی قرمز و براق به نام «لایتینگ مک کوئین» و دوستان زنگ زده او چون کامیونی به نام «میتر»، یک بار دیگر برروی پرده سینما بازمی گردد تا قهرمانان آن دریک سفر دوردنیا دست به ماجراجویی های تازه ای بزنند.

در نخستین فیلم «ماشین ها» که در سال ٢٠٠٦ رکورد تازه ای در فروش گیشه فیلم های انیمیشن بجای گذاشت، «لایتنیگ مک کوئین» - ستاره مسابقات ماشین رانی – در مکان دورافتاده ای از مسیر مسابقات گیر کرده است. در شهری به نام «رادیاتور اسپرینگز» واو حالا مجبور است بجای راندن با سرعتی سرسام آور، گوشه ای بیکارو بی مصرف بنشیند. اما در انیمیشن تازه «ماشین های ٢»، لایتنینگ یک بار دیگر در مسابقات هیجان انگیز اتومبیلرانی، با حضورستارگان دیگری که رقبای او محسوب می شوند شرکت می کند. این بار لایتینگ، «میتر» دوست خوش قلب خود را هم به عنوان یکی از اعضای گروه کمک دهنده مسابقات به همراه می آورد.

مسابقات از توکیو آغاز می شود و به پاریس و رم می رسد. «لایتینگ» ضمن این مسابقات و حرکت سریع از مکانی به مکان دیگر با یک گروه جاسوس روبرو می شود که درصددند تا مسئله ای را در رابطه با تولید انرژی در سطح جهانی حل کنند.

جان لستر، رئیس بخش خلاقه «پیکسار» و «استودیوی انیمیشن والت دیسنی» که در تولید این شرکت سازنده انیمیشن پیشقدم بوده است کار کارگردانی فیلم تازه «ماشین های ٢» را هم چون قسمت اول آن بر عهده داشته است:«ما چیزها و اتفاقاتی را که در دنیای واقعی خودمان می افتد را برداشته ایم و آن ها را تبدیل به ماجراهایی کرده ایم که برای یک مشت ماشین اتفاق می افتد.»

«لستر» یک از پیشتازان علوم انیمیشن کامپیوتری است که در حال حاضر در صدر بخش خلاقه استودیوی والت دیسنی قرار دارد. این بخش در سال ٢٠٠٦ استودیوی پیکسار را خریداری کرد. هرچند کارهای مربوط به مدیریت ،بیشتر اوقات «لستر» را به خود اختصاص داده است اما او از اینکه توانسته است یک بار دیگر در بخش تولید به کارگردانی یک فیلم انیمیشن بپردازد بی نهایت خوشحال است:«من یک احساس مخصوصی نسبت به پروژه ماشین ها دارم. پدر من رئیس بخش قطعات یدکی اتومبیل شورلت در لس آنجلس بود و من هرسال تابستان در همانجا کاری می گرفتم و با پدرم کار می کردم. بعضی وقت ها کار من این بود که این قطعات را به تعمیرگاه های مختلف برسانم. من عاشق ماشینم و برای همین هم زنده کردن این ماشین ها و وارد دنیای خیالی آن ها شدن برایم یک حالت خیلی خوبی ایجاد می کند .»

صداآفرین هایی که در انیمیشن «ماشین های ٢» شرکت دارند عبارت اند از «مایکل کین» بازیگر معروف و توانای انگلیسی که می گوید او هم علاقه خاصی به پروژه ماشین ها داشته است:« من سه تا نوه دارم و یکی از دلایلی که در این فیلم شرکت کردم این بود که آن ها بتونن منو ببینند. چون راستش فیلم هایی که من معمولا در آن ها بازی می کنم به درد بچه ها نمی خوره. بنابراین این فیلم می تونه یک رابطه احساسی خیلی نزدیک تری بین من و سه نوه ام ایجاد کنه. فکر می کنم این یک خوش شانسی برای من بوده که بتونم در این فیلم شرکت کنم.»

مایکل کین تازه ترین بازیگر فیلم ماشین هاست که به گروه بازیگران یا صدا آفرینان فیلم اول اضافه شده است. یکی دیگر از بازیگران این فیلم «دانیل لارنس ویتنی» است که یک بازیگر فیلم های کمدی به شمار می رود و می گوید که نقش «میتر» کامیون زنگ زده و بی حوصله، فرصت خوبی است که او بتواند توانائی های خود را در بازیگری کمدی نشان بدهد:«میتر یک ماشین عجیبیه. او دیگران را همانطور که هستند دوست و قبول دارد. او کاری ندارد که افراد چه شکلی هستند. او ماشینی است دوستانه که می خواد با همه دوست باشد. من هم دقیقا به همین دلایل شخصیت میتر را دوست دارم.»

با همه این احوال انیمیشن «ماشین های ٢» درنهایت ماجرای دو دوست خوب است. میتر و لایتنیگ مک کوئین. اوئن ویلسون هم یک بار دیگر در نقش «ماشین چشم درشت» در فیلم تازه ماشین ها شرکت دارد:«با این فیلم من به اندازه شرکت در مسابقات گراند پری هیجان زده می شم. به خصوص این دوستی شیرین بین دو شخصیت اول فیلم برام خیلی جالبه. اما از همه جالب تر حضور «میتر» توی مسابقاته که مسائل رو خنده دار میکنه چون این ماشین درست مثل ماهی میمونه که از آب بیرون افتاده!همین چیزهاست که به نظر من فیلم رو خیلی خیلی جذاب کرده.»

فیلم دوقسمته «ماشین ها» علاوه برسرگرم ساختن تماشاگران و دوستداران فیلم های انیمیشن توانسته است راه های تازه ای در هنر «انیمیشن کامپیوتری» بوجود آورد. از جمله نشان دادن اماکن شناخته شده به صورتی واقعی و طبیعی. با این همه دنیای ماشین ها یک دنیای خیالی است که همه چیز در آن از قدرت تخیل سازندگان آن نشئت می گیرد.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ