سه‌شنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۹۰

جین فوندا: انسان در کهنسالی خوشحال تر است!


جین فوندا: انسان در کهنسالی خوشحال تر است!
http://www.voanews.com/persian/news/arts/JaneFondabook-2011-8-16-127914543.html

آیا واقعا رابطه ای بین سنین بالای شصت سال و خوشحال بودن در زندگی وجود دارد؟ این سئوالی است که پاسخ آن در کتاب جدید «جین فوندا» به نام «پرایم تایم» یا «بهترین اوقات» گنجانده شده است.

جین فوندا، هنرپیشه، نویسنده، فعال سیاسی و حقوق بشری، مربی ورزش و مدل سابق در سن ٧٣ سالگی معتقد است برخلاف تصور عمومی، در مرحله سوم زندگی یعنی از ٦٠ سالگی به بعد دلخوشی انسان بیشتر می شود:«اوائل فکر می کردم شاید من استثنا هستم اما بعد از خودم پرسیدم اگر این احساس منحصر به من است پس دلیل آن چیست و چرا کسی در این باره هیچگونه صحبتی نمی کند؟»

در کتاب جدید «پرایم تایم»، جین فوندا به بحث و بررسی زندگی در مرحله پیری می پردازد و یک پژوهش گسترده با شرکت ٣٥٠ هزار فرد آمریکایی از سنین بسیار جوان تا سنین بسیار بالا نشان می دهد که افراد در سنین ٦٠ سال به بالا خوشحال تر هستند. دلیل آن هم تمایل کمتر به اضطراب ، فشار، تلاش، تقلا و خشم در سنین بالا است. فوندا می گوید مهم نیست که این افراد مرد باشند یا زن، مجرد باشند و یا متاهل، ثروتمند باشند و یا فقیر:«من فکر می کنم آنها خودشان هم دلیلش را نمی دانند اما گمان من بر این است که این آدم ها طعم زندگی را چشیده اند، دل شکسته شده اند، مسائل مالی داشته اند و خیلی چیزهای دیگر ولی با این حال ازهمه این مشکلات جان بدر برده ا ند. آن ها یاد گرفته اند که از کاه کوهی نسازند و برای همین هم کم تر نگران هستند و می دانند که چگونه زندگی را سخت نگیرند. انسان ها در سنین بالا سبکبال تر و بی خیال تر می شوند. من با اشخاص متعددی در این ردیف سنی گفتگو کرده ام و یافته هایم درمورد آن ها با پژوهش هایم هم آهنگی کامل دارد.»

«جین فوندا» در کتاب «پرایم تایم» یازده عامل مختلف را برای زندگی بهتر ضروری می داند و به خواننده کتاب و مخاطب خود در این موارد توصیه های می کند اما بیش از هرچیز او به مسئله مهم روابط جنسی در سنین بالا نیز پرداخته است.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ