چهارشنبه، بهمن ۱۹، ۱۳۹۰

شرکت های کوچک اندونزی در فيس بوک فروشگاه می سازند


شرکت های کوچک اندونزی در فيس بوک فروشگاه می سازند
http://www.voanews.com/persian/news/Indonesia_FacebookShop-2012-02-08-138919394.html

صاحبان شرکت های توليدی و تجاری کوچک و متوسط در اندونزی از رسانه های اجتماعی از قبيل فيس بوک برای دسترسی به بازارهای وسيعتر، استفاده می کنند.

اندونزی در ميان کشورهای جنوب شرقی آسيا دارای بالاترين نرخ رشد اقتصادی است. بيش از يک ميليون نفر در اين کشور از فيس بوک، استفاده می کنند.

دويی راماواتی ۳۹ ساله، فروش لباس کودکان در شبکه اينترنت را از سال ۲۰۰۵ آغاز کرد. او سالانه ۸۰ دلار برای يک وب سايت هزينه می کرد، اما متوجه شد که صفحه فيس بوک او می تواند مشتريان بيشتری را جذب کند. دويی رمز موفقيت در فروش محصولات خود را در فيس بوک به دليل ايجاد ارتباط با مصرف کنندگان در اين رسانه اجتماعی می داند و می گويد: من به راحتی می توانم با مشتريانم ارتباط برقرار کنم و هرگونه اطلاعات از قبيل اندازه و جنس محصول را توضيح می دهم و حتی می توانم سر قيمت با آن ها توافق کنم.

جو آيتم ۲۲ ساله که سال گذشته فروشگاه محصولات ورزشی خود را تعطيل و فروشگاه آنلاين خود را در فيس بوک راه انداخته است، می گويد: مشتريان من از همه جای اندونزی هستند. جاوه، سولوآسی و سوماترا. من با داشتن يک فروشگاه در يک محل هرگز نمی توانستم اين چنين شبکه وسيعی ايجاد کنم. آيتم هر ماه نزديک به ۱۶۰۰ دلار درآمد دارد.

در حال حاضر در اندونزی بيشتر از فيس بوک استفاده می شود تا از بقيه امکانات اينترنت. اندا ناسوتيون، تحليلگر رسانه های اجتماعی، می گويد: فيس بوک در اندونزوی به يک ابزار تبديل شده است و سهم بزرگی در گرايش بيشتر مردم به رسانه های اجتماعی بازی می کند.

اخيرا جستجوگر گوگول به شرکت های داخلی کمک می کند تا با ثبت و راه اندازی وب سايت های خود، فعاليت بيشتری در شبکه های آنلاين داشته باشند. صاحبان شرکت های توليدی و تجاری کوچک و متوسط در اندونزی توانسته اند از فضای در حال گسترش رسانه های اجتماعی به خوبی بهره برداری کنند.


iran#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ