پنجشنبه، خرداد ۲۳، ۱۳۹۲

محتشمی پور: رای تاجزاده به وحدت اصلاح طلبان است

محتشمی پور: رای تاجزاده به وحدت اصلاح طلبان است
http://norooznews.ir/news/2013/06/3/3099

فخرالسادات محتشمی پور، عضو جبهه مشارکت اسلامی ایران در گفت و گو با جرس از دلایل حمایت خود و سید مصطفی تاجزاده از حسن روحانی در جریان انتخابات می‌گوید: روز شنبه که من همسرم را ملاقات کردم درجریان امور بود، البته در حد اخبار تلویزیون و روزنامه های محدودی که در اختیارش قرار می‌گیرد. ایشان هم چنان بر ضرورت انتخابات آزاد تاکید داشتند و این که حق مردم است که بازگشت کاندیدای حداکثری شان را طلب کنند و گفتند هرچند رای نخواهم داد اما به احترام آقایان روحانی و عارف و مسجد جامعی انتخابات را تحریم نمی‌کنم. اما وقتی من بیشتر برای او در مورد امکان ائتلاف صحبت کردم گفتند که در صورت ائتلاف قضیه فرق می‌کند. روز گذشته وقتی از زندان اوین تماس گرفتند و گفتند که آقای تاجزاده خواسته‌اند که شناسنامه‌شان را بیاورید چون می‌خواهند رای بدهند، من از این خبر تعجب نکردم اما گفتم که خود ایشان باید این درخواست را از من بکنند یا اینکه شناسنامه‌شان را به دست خودشان بدهم که گفتند ممکن نیست و من پافشاری کردم و گفتم این روزها شناسنامه خیلی ارزشمند است چون رای مردم ارزش دارد و شناسنامه تاجزاده هم که جای خود دارد. گفت که آقای تاجزاده گفته بود که قصد شرکت در انتخابات ندارد اما خود ایشان دیروز از ما خواست که با شما تماس بگیریم که شناسنامه‌شان را بیاورید. به هر حال من برای این که مطمئن هستم کسی نمی‌تواند تاجزاده را بازی بدهد چون فوری صحت و سقم آن روشن می‌شود و با آن سابقه قبلی از جلسه ملاقات روز شنبه، امانت را دادم و رسید گرفتم. تنها کاندیدای باقی مانده روحانی است سخت گیری‌ها و تدابیر امنیتی شدید هم مانع از رسیدن پیام‌ها می‌شود، همان طور که اجازه تماس تلفنی مرا با همسرم ندادند از بیم این که پیام تآثیرگذار او به گوش مردم برسد اما همین درخواست شناسنامه برای ما روشن کرد که او چه خواهد کرد. طبیعی است که به کاندیدای نظامیان و اقتدارگراها رای نخواهد داد و رای او به اصلاحات و وحدت اصلاح طلبان و تنها کاندیدای باقی مانده یعنی آقای روحانی است. خوشحالم که ایشان مانند همیشه در کنار مردمی که به آن‌ها عشق می‌ورزد ایستاد و با وجود همه «نقد» ها و «اعتراضات» جدی به اقدامات غیرقانونی شورای نگهبان و ساز و کار معیوب انتخابات با رای جمعی و ائتلاف اصلاح طلبان همراهی کرد. خود من هم تصمیم به شرکت را بالاخره با سنگین سبک کردن موقعیت‌های متفاوت و با هزینه فایده کردن‌های زیاد و تآمل و نهایتا با مدد از تصمیم همسرم گرفتم. فراموش نمی‌کنیم قدرت انتخاب ما محدود شد من به عنوان عضو جبهه مشارکت، صدور بیانیه جبهه مشارکت را در شرایط موجود کاملا مدبرانه ارزیابی می‌کنم و از این که ائتلاف انجام شد و اصلاح طلب‌ها به وحدت رسیدند بسیار خوشحالم. این کاری است که با توجه به تجربیات پیشین انتظار آن می‌رفت و طبیعی است که ما فراموش نمی‌کنیم که کاندیدای حداکثری مان رد صلاحیت شد و قدرت انتخاب ما در یک انتخاباتی که از ابتدا فرماندهان سپاه اعتراف کردند که قرار است مهندسی معقول و منطقی بشود، محدود شد. اما اگر انتخابات با رقابت آقای روحانی و یکی از کاندیداهای مورد نظر رهبری به دور دوم بکشد، قطعا فرصت برای اقدامات تبلیغی بیشتر می‌شود و بی شک آقای روحانی رأی خواهد آورد. تلاش روحانی برای نزدیکی به خواسته های اصلاحات. در یک نگاه واقع‌بینانه باید بگویم هرگز آقای روحانی و هیچ کاندیدایی جز کاندیدای حداکثری اصلاح طلبان قادر به تحقق سقف مطالبات اصلاح طلبان نخواهد بود و ما نباید این توقع را برای خود و جامعه ایجاد کنیم، چرا که ایشان طی این مدت کوتاه کوشیدند به عنوان یک کاندیدای مستقل خود را به خواسته های اصلاحات نزدیک کنند و البته خودشان و ستادهایشان در مجموع خیلی خوب عمل کردند. به هر حال ما الان به دنبال تغییرات اساسی و بنیادی نیستیم و به خواسته های مهم جامعه از جمله توقف تحریم‌ها با مواضعی مدبرانه و سامان یافتن مدیریت کشور و اقتصاد ویران شده آن می‌خواهیم دست یابیم. آزادی رهبران جنبش و مظلومان دربند نیز مطالبه مردم در تمام این چهار سال بوده است و در هر تجمع و نشستی و هرجا که امکان سخن گفتن بوده و توانسته اند صدایش را بلند کنند شعار «زندانی سیاسی آزاد باید گردد» داده‌اند. ما بیشماریم و تک صدایی باید حذف شود بنابراین همه ما در فرصت اندک باقی مانده تمام تلاشمان را باید به کار ببندیم تا بار دیگر به اقتدارگرایان بفهمانیم که ما بی شماریم و ایشان بیش از این نمی‌توانند مردم را خفه کنند و تک صدایی را در کشور حاکم کنند چرا که خود نیز نتیجه عملکرد غلط خود را دیده‌اند و هیچ توجیهی برای خطاهای مستمرشان ندارند. ما می‌دانیم که به همه خواسته‌هایمان نخواهیم رسید تا زمانی که انتخاباتی سالم، رقابتی و آزاد داشته باشیم ولی از همین روزنه های کوچک نیز برای اندک گشایشی در فضای بسته و نظامی و امنیتی کشور بهره خواهیم برد. ما ملت آگاه و بالغی داریم، نیازی نیست خیلی کسی برایشان خط مشی تعیین کند همانطور که در ۷۶ و ۸۸ به صورت ایجابی و در آخرین انتخابات مجلس به صورت سلبی تصمیم درست گرفتند. ما پیش از انتخابات با انتلاف به پیروزی رسیدیم نگرانی از تقلب می‌تواند وجود داشته باشد اما به هر حال ما با حضور در انتخابات بار دیگر قدرت خویش را به اقتدارگراها نشان خواهیم داد. یعنی گفته آنان که ما را مرده پنداشتند را با دم مسیحایی حضور مردم باطل خواهیم کرد، هرچند که موجی که پس از حضور آقای هاشمی به وجود آمد لرزه بر پیکر ایشان انداخت و با هزینه زیاد ایشان را رد صلاحیت کردند. به هر حال باید ببینیم تا کی این اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی می‌تواند ادامه یابد. نکته مهم این است که ما از همین حالا یعنی قبل از انتخابات پیروزیم با ائتلاف بزرگ و سرنوشت سازی که کردیم و همه پای آن ایستادیم. در ساعات پایانی انتخابات فضا در پایتخت کاملا گرم است و وضعیت استان‌ها هم طبق گزارش‌هایی که می‌رسد خوب است اما باز هم باید منتظر بمانیم تا آخرین فرصت‌های که باقی مانده است. این ملت قادر است «میزان رأی یک نفر است» را بار دیگر به «میزان رأی ملت است» بازگرداند

iran#
iranscope#

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ